Wakacje w świetlicach

Początek wakacji, to dla świetlic socjoterapeutycznych Caritas AW czas wzmożonej aktywności. 135 dzieci – uczestników placówek wsparcia dziennego przez całe lato będzie uczestniczyło w nieodpłatnych zajęciach i korzystało z różnych atrakcji. W planach zwiedzanie kolejnych, mniej oczywistych miejsc Warszawy (wycieczki z przewodnikiem), aktywności sportowe (ścianka wspinaczkowa, basen, gry zespołowe, trampoliny, park linowy), kulturalne (kino, muzea, domy kultury) oraz zajęcia rozwijające zainteresowania dzieci przygotowane przez wychowawców świetlic.

SOKOŁOWSKA

Z pamiętnika uczestnika 😉 (świetlica przy Sokołowskiej)

• W ramach wakacyjnych zajęć „Bliżej kultury” dzieci ze świetlicy socjoterapeutycznej przy ul. Sokołowskiej 4 odwiedziły Stację Muzeum, które mieści się w zabytkowym budynku byłego Dworca PKP Warszawa Główna Osobowa. W stacji muzeum dzieci spełniły swoje małe marzenie i przez chwilę mogły stać się kolejarzem. Muzeum prezentuje unikalne mundury, modele kolejowe, starodawne telefony, skasowane bilety sprzed ponad wieku i wiele innych skarbów. Ale największe wrażenie robią oczywiście pociągi i lokomotywy, a niektóre z nich to unikaty na skalę światową.
  • Dzieci wraz z wychowawcami udali się na integracyjną wycieczkę do warszawskiego ZOO. Przemierzając alejki zoo mieliśmy okazję zobaczyć niespotykane na co dzień zwierzęta. Wycieczka okazała się nie tylko wspaniałym przeżyciem, ale również atrakcyjną lekcją przyrody. Zoo było uroczym miejscem do spędzania czasu na świeżym powietrzu jak i skarbnicą wiedzy, a wiadomości zdobyte podczas wycieczki na trwałe zapiszą się w naszej pamięci.
  • Tym razem dzieci wybrały się na pyszne lody. Po przypomnieniu zasad kulturalnego zachowania się podczas jedzenia oraz reguł bezpiecznego poruszania się na drodze wyruszyliśmy na wycieczkę do cukierni Rzemieślniczej. W cukierni dzieci wybrały sobie swoje ulubione smaki lodów. Czas minął nam bardzo szybko, a przede wszystkim miło i pysznie.Pogoda dopisywała, więc po pysznych lodach przyszedł czas na ochłodzenie w fontannach przystosowanych do zabaw dla dzieci.To był bardzo udany dzień:)
  • Wakacje, to doskonały czas na wycieczkę do Parku Wodnego Moczydło. Dzieci miały okazję skorzystać z atrakcji dostępnych w Parku Wodnym Moczydło: basenu, brodziku dla dzieci z atrakcjami jak dysze wodne, armatka i wiaderka przelewające się wodą oraz zjeżdżalnie wulkan i żółw, z trzech zjeżdżalni oraz wodnego placu zabaw. Wycieczka rozpoczęła się od przypomnienia zasad bezpiecznego zachowania i regulaminu korzystania z basenu. W trakcie pobytu w parku wodnym dzieci chętnie korzystały ze wszystkich dostępnych atrakcji, niektórzy z nich przejawiali wręcz imponującą aktywność ruchową.
  • W ramach zajęć „Moje hobby” prowadzimy z dziećmi z socjoterapeutycznej świetlicy Caritas przy ul. Sokołowskiej 4
    cykliczne rozmowy na temat na temat ich zainteresowań oraz form spędzania wolnego czasu. Tym razem jeden z naszych wychowanków miał okazję zaprezentować swoja pasję. W tym celu udaliśmy się do Parku Szczęśliwickiego gdzie odbyły się zajęcia z wędkowania. Chłopiec opowiadał jak zaczęła się jego przygody z wędkowaniem i co powinien wiedzieć początkujący wędkarz. Po tych ciekawych zajęciach wiemy, że wędkowanie pozwala na kontakt z naturą. Przy tej formie aktywności można się wyciszyć, a przy okazji złapać parę ryb, co dostarcza niemałych emocji.
  • Kolejny wspaniały dzień za nami. Dzieci z socjoterapeutycznej świetlicy Caritas przy ul. Sokołowskiej 4 spędziły czas w Stacji Grawitacja.Stacja Grawitacja w Warszawie to ogromny kompleks trampolin, park linowy (możliwe przejścia o różnym stopniu trudności) i ścianka wspinaczkowa. Szalona zabawa na Trampolinach i w Parku Linowym, to dla naszych dzieciaków niesamowita frajda, która wywołała uśmiech na ich twarzach, a czas spędzony w Stacji Grawitacja był dla nich prawdziwą beztroską i przyjemnym wysiłkiem.

DERENIOWA

Młodzi scenografowie!
W ostatnich dniach uczestnicy świetlicy przy ulicy Dereniowej biorą udział w warsztatach z profesjonalnym scenografem – panią Alicją Patyniak-Rogozińską z Multimedia Projects Studio. Dzieci wspólnie przygotowują makietę według własnego projektu, korzystając z technik, wykorzystywanych przy tworzeniu scenerii m.in. do filmów czy reklam.
Serdecznie dziękujemy Pani Alicji za zaproszenie naszych dzieci do uczestnictwa w tej fascynującej i kreatywnej przygodzie!

GORLICKA

Naszą wakacyjną przygodę rozpoczęliśmy od spaceru Wybrzeżem Kościuszkowskim i podziwiania uroków Wisły. Następnie poznawaliśmy tajniki przyrody w Ogrodzie Biblioteki Uniwersytetu Warszawskiego. Na koniec udaliśmy się na ogrodowy dach biblioteki, z którego podziwialiśmy panoramę warszawskiej Pragi 🙂

Wspólnie z uczestnikami świetlicy zaplanowaliśmy również zajęcia stacjonarne – pierwszy etap już za nami 🙂 Podczas warsztatów kulinarnych uczestnicy własnoręcznie wykonali i przyozdobili muffiny jogurtowe z truskawkami. Słodkości szybko zniknęły z talerzy, co oznacza, że musiały być pyszne 🙂 Upalny tydzień zakończyliśmy na odkrytej pływalni OSiR w Parku Szczęśliwickim, gdzie zabawowym szaleństwom nie było końca 🙂 Z niecierpliwością czekamy na kolejne dni naszych wakacji z „Ochotką”, które na pewno wypełnione będą licznymi atrakcjami 🙂