Wakacje 2015

Wakacje były obfitujące w różnorakie atrakcje. Na początku lipca młodsze dzieci wyjechały na kolonie do Łeby, Łaz i Mikoszewa. Starsi w tym czasie pomagali wychowawcom w świetlicowych porządkach. W sierpniu na kolonie do Murzasichla i Zwierzynia wyjechały starsze dzieci. Przez cały letni czas korzystaliśmy z atrakcji jakie oferowało miasto w ramach akcji „Lato w mieście”. Codziennie starliśmy się spędzać jak najwięcej czasu na świeżym powietrzu. Byliśmy w m.in. w Wilanowie, Łazienkach Królewskich, Lesie Kabackim i Zamku Królewskim. Odbywaliśmy wycieczki z historią w tle np. szlakiem Szarych Szeregów, Powstania Warszawskiego. Nie zapomnieliśmy o wychowaniu obywatelskim, dlatego odwiedziliśmy Sejm i Muzeum Warszawy, Muzeum Narodowe co dało możliwość uzupełnienia i poszerzenia wiedzy z historii Polski.
Wędrując po Warszawie przeszliśmy śladami Fryderyka Chopina, gdyż w tym roku odbędzie się międzynarodowy konkurs muzyki Chopina. Nasz spacer zakończyliśmy na koncercie w Ogrodach Muzycznych na dziedzińcu Zamku Królewskiego.
Duży nacisk kładliśmy na zajęcia sportowe. W upalne dni korzystaliśmy z basenów. Byliśmy również w parku linowym, na wycieczce rowerowej, na różnych placach zabaw. Jeździliśmy w Skate Parku na rolkach i deskorolkach. Chodziliśmy po Ursynowie szukając ciekawych, mało znanych miejsc.
Codziennie braliśmy udział w warsztatach kulinarnych. Dbaliśmy o to, żeby w naszym jadłospisie nie zabrakło świeżych warzyw i owoców.
W czasie wakacji odwiedzali nas wolontariusze, którzy rozwijali nasze plastyczno-techniczne umiejętności. Sporo czasu poświęciliśmy na naukę trudnej sztuki origami. Chętni mogli malować i lepić z plasteliny. Popołudniami w chłodnych murach świetlicy graliśmy w ping-ponga, piłkarzyki a także w gry planszowe i komputerowe.
22 sierpnia mieliśmy niepowtarzalna okazje uczestniczyć w nagraniu odcinka „Mali Światowcy” w Studio 1 TVP. Przekonaliśmy się jak trudno być gwiazdą.
W dniu 26.08. mieliśmy przyjemność gościć rówieśników z ukraińskiego Donbasu. Spędziliśmy miły czas na hali sportowej i basenie. Goście opowiadali nam o swojej kulturze, trudnym życiu, gdy nad głową świszczą kule. Dowiedzieliśmy się ile dla nich znaczy pokój oraz zdradzili nam swoje marzenia. Dzięki tej wizycie trochę inaczej spojrzeliśmy na to co mamy.
Tegoroczne wakacje dały nam dużo radości i pozwoliły uzupełnić zapas energii potrzebnej do nauki w nowym roku szkolnym.
Dzieci wraz z wychowawcami dziękują Księdzu Proboszczowi Dariuszowi Gasowi za udzielone wsparcie, dzięki któremu wszyscy z naszej świetlicy mieli możliwość wyjazdu na kolonie.