lato 2018

Nareszcie skończył się rok szkolny i nadeszły długo oczekiwane wakacje. Wszyscy otrzymali promocję do następnej klasy i zasłużenie wypoczywali na koloniach i różnych wyjazdach z rodzinami i przyjaciółmi. Celem wyjazdu była integracja grup, poznawanie dorobku kultury polskiej i obcej, odkrywanie historii, tradycji i zabytków regionu, nabywanie umiejętności współpracy w grupie, nauka samodzielności, aktywne spędzanie wolnego czasu, zachęcanie do pokonywania trudności i nieśmiałości oraz budowanie poczucia własnej wartości. Na każdym turnusie jednym z głownych tematów była 100 rocznica odzyskania Niepodległości. Uczestniczyliśmy w projekcie „100 kroków do Niepodległości”. Tworzyliśmy plakaty, wiersze, piosenki, inscenizacje.
Uczestnicy koloni zwiedzali miejsca znaczące dla historii Polski, związane z 100 leciem Niepodległości.
Wyjazd na kolonie był okazją do oderwania się od codziennych problemów i warszawskiej rzeczywistości.
Po powrocie z kolonii dzieci  miały możliwość korzystania z zajęć świetlicowych. W Warszawie także się nie nudziliśmy. Chodziliśmy na basen, do kina, na wycieczki dalsze i bliższe, uczestniczyliśmy w uroczystościach państwowych z okazji Powstania Warszawskiego. Odwiedziliśmy  muzea, ZOO, wystawy. Dużym zainteresowaniem i jednocześnie wyzwaniem były dla nas zjazdy z Górki Szczęśliwickiej na wagonikach. W połowie sierpnia, włączyliśmy się w obchody uroczystości Wniebowstąpienia Pańskiego, a pod koniec wakacji zaczęliśmy przygotowywać Naszą świetlicę do nowego roku szkolnego.
Chcielibyśmy podziękować ks. proboszczowi Dariuszowi Gasowi za wsparcie finansowe, bez którego wyjazd niektórych dzieci byłby niemożliwy.